Intermedia 3, ateliér konceptuálního zkoumání, Akademie výtvarných umění v Praze

Great Bear Pamphlet Series...

Něco k přečtení na rozjezd toho 2013tého: šedesátkové brožury...



Pamphlets...


http://www.soundohm.com/vvaa/great-bear-pamphlet-series/primary-information/


http://artype.de/Sammlung/pdf/knowles_by.pdf
http://www.paulheimbach.de/Sammlung/pdf/higgins_book.pdf
http://www.weskline.com/brecht_chance.pdf
http://artype.de/Sammlung/pdf/oldenburg_injun.pdf
http://artype.de/Sammlung/pdf/hansen_requiem.pdf
http://artype.de/Sammlung/pdf/rothenberg_ritual.pdf
http://www.kim-cohen.com/artmusictheoryassets/artmusictheorytexts/kaprow_recent.pdf
http://www.weskline.com/manifestos.pdf
http://www.artype.de/Sammlung/pdf/vostell_berlin.pdf
http://artype.de/Sammlung/pdf/maclow_twin.pdf
http://davidjennings.info/archives/docs/UncivilisationNotes.pdf
http://www.weskline.com/klintberg_cursive.pdf
http://www.ubu.com/historical/gb/antin_autobiography.pdf
http://search.atomz.com/search/?sp_a=sp10042f50&sp_f=UTF-8&sp_q=Popular+Entertainments&sp_p=all
http://www.lorenz-immobilien.net/documents/Filliou_Sampler.pdf
http://www.bobbybelote.com/!!teaching/Readings/kaprow_untitled.pdf
http://www.ubu.com/historical/gb/roth_blue.html
http://www.artype.de/Sammlung/pdf/russolo_noise.pdf
http://artype.de/Sammlung/pdf/williams_last.pdf
http://www.ubu.com/historical/gb/zaj_sampler.pdf









Novější příspěvek Starší příspěvek Domovská stránka

archiv

Výuka v ateliéru Intermedia III. je zaměřena na proces konceptuálního zkoumání. Dbáme na důsledné osvojování si formálních znalostí v rámci současné umělecké praxe ve vztahu k její historii. Pěstujeme a ctíme sebereflexi a vůli jít si tzv. za svým. Pracujeme s konceptuálními a postkonceptuálními přístupy v současném umění. S požadavkem konceptuálního zkoumání navazujeme na umělecké strategie klasických disciplín, jakými jsou malba, socha a kresba.


Na obecné rovině vnímáme pojem „koncept“ analogicky k pojmu vůle. Ta hýbe věcmi a je přítomna v jakékoli lidské činnosti. Zabýváme se konceptem vzniku a zániku, konceptem řezu a vztahu, konceptem povrchu a hloubky, či konceptem levé a pravé strany, dále konceptem otevírání a zavírání významů a v neposlední řadě konceptem nalézání a ztrácení.


Impulsem k práci a studiu v ateliéru Intermedia III. tak může být cokoliv, co rozhýbe umělecké myšlení, vnímání a cítění. Atelier se tak stává umělecky společenským prostorem, který se snažíme udržet v pohybu s děním umění současnosti. Studenty vedeme ke schopnostem se v tomto proměnlivém prostředí orientovat. Jde nám o proces permanentního hledání vlastní individuality, o nalézání svobody v předefinovaném sociálním prostoru jakým umění ve svém celku je.


Studijní i pracovní aktivity se v našem ateliéru vztahují k pojmům, které tento ideový rámec vymezují a určují. Jsou jimi symbiózní a parazitní normy, sociální status výjimečnosti vnímání umění, monomedialita, mezera, dočasnost, tradice a propojování.


Vzdělávání v ateliéru Intermedia III. atelieru má ve své podstatě syntetickou povahu. Je definované za účelem poskytnutí dočasné péče vybraným jedincům s nadějí, bude-li vše dobře nastavené, student pak bude kvalitně vzdělán, najde své místo v současném umění, ve světě a v hlavním případě, skrze své umělecké a lidské kvality - skrze své umění bude tento svět vylepšovat a ovlivňovat.


Výběr těchto jedinců je citlivá záležitost. Vyučování konceptuálního umění je živá disciplína, jenž musí být znovu a znovu definována s příchodem nového studenta i s příchody a odchody nových umělecký vizí a přístupů.